onsdag, september 29, 2010

Frukost

Jag har nyligen upptäckt en müsli som är så otroligt god. Den gör att jag numera längtar efter att äta frukost, redan när jag går och lägger mig. Helt sanslöst. Det är Axa Tropical som har fångat mig. Den dominerande smaken är kokos. Jag tror att jag skulle kunna basera alla mina måltider på den. Men jag tänkte undvika det. Jag vill ju inte riskera att tröttna på smaken. Så det får bli frulle-exklusivt.

10 kommentarer:

  1. Haha, redan när du lägger dig?! :D Själv tycker jag att äta är nödvändigt ont, sååå tråkigt. Dock verkar mina missar tycka att jag borde äta mer, för Eddie kom med en fågel till mig när jag tvättade bilen, och Lizzy smet in med en mus till matte TVÅ gånger idag. Tackade artigt nej och gjorde korvmackor istället. Tror du inte de ville ha korv då också? :)

    SvaraRadera
  2. Fast plättar gjorda på kokosmjölk! Hur kan du ens tänka tanken på att avstå från det?!

    (och du..kroppen har lite problem med att ta upp kokosfett, som en liten bonus så där )

    SvaraRadera
  3. Frulle - frukost - fru kost... Kanske språkets vackeraste ord, enda anledningen till att gå upp... jag ÄLSKAR frukost, med eller utan musli, men det är klart jag testar den.

    SvaraRadera
  4. mormodern29/9/10 21:02

    Äta Axa tropical till alla måltider?? Ä du go elle?? Blir ju som att dricka the till oxfilen på lördan..Nu vet jag inte riktigt hur jag fick ihop e´t..?? Men, men, du är ju van vid konstiga kommentarer här ifrån;)

    SvaraRadera
  5. Ida: Visst är det sjukt att längta efter frulle, redan då? Haha, men sån är jag. :) Dina katter verkar vara sköna lirare tycker jag. :) De flesta katter har den egenskapen. :)

    Huskatt: Jag visste det! Äntligen något gott som är lite mindre onyttigt! :D

    Ulle: Håller med dig! Frukost är the shit. :) Och testa gärna just den här müslin. Blir du besviken så får du slå mig. :D

    Mormodern: Haha! The och oxfilé känns ju så där... men varför inte? Två rätt liksom. :D Och du, jag gillar dig och dina "konstiga" kommentarer. :D

    SvaraRadera
  6. Betyder det att du går och lägger dig tidigare också, för att det ska bli morgon snabbare liksom?
    Tänkte att kunde vara värt att testa i så fall...

    SvaraRadera
  7. Realisten: Nja... snarare att jag sover mindre. :P Kortare natt - snabbare frulle. Så jag är nog ingen bra sömndoktor. :S

    SvaraRadera
  8. hmm, mjaa..nää kan verkligen musli va så gott? Det verkar så himla nyttigt... ;)

    SvaraRadera
  9. Nami den ska jag testa om jag finner den!

    SvaraRadera
  10. Te och oxfilé tror jag stenhårt på! Gott + gott, ni vet... :) Och te går ju faktiskt till allt!

    SvaraRadera