Nu tänkte jag vara lite seriös igen. Så håll i er.
Det är som ni vet valår i år. Söndagen den 19 september 2010 är det val till riksdag, kommun- och landstingsfullmäktige. Jag hoppas att ni har koll på det.
Jag tänker inte tala om för er hur ni ska rösta. Men jag vill vara tydlig med att jag verkligen tycker att ni ska rösta. Det är en av stöttepelarna i hela vårt samhälle. Och en fin del av demokratin, som vi ska se till att använda oss av.
Det är inte speciellt komplicerat att sätta sig in i sakfrågorna. Surfa runt på nätet. Kolla på någon TV-debatt. Läs tidningar. Kom på vad som är viktigt för dig. Jämför de olika partierna och ta ställning!
Soffliggare har förbrukat sin rätt att gnälla. Så se till att du får gnälla de kommande fyra åren!
Håller med. I vissa delar av världen krigar man för rätten till fria val.
SvaraRaderaOkej, nu hade jag tänkt rösta (det gör jag alltid). Kanske enformig och fantasilös, men jag tar samma som jag alltid röstat på.
SvaraRaderaKlart man ska rösta! :) Alltid finns det nån fråga som förtjänar ens röst! :)
SvaraRaderaJag anser att vi inte enbart har möjlighet att rösta utan också skyldighet att rösta. /P.S.
SvaraRaderaWords!
SvaraRaderaword, Janne WORD!
SvaraRaderaKlart vi röstar! Blir ju dock svårare än på länge, känns som de flesta av riksdagspartierna har både bra och dåliga saker den här gången. Blir svårt att välja ens block den här omgången.
SvaraRadera/
Fotbolls-Danne