Idag har det öst ner över Gävle. Inte en torr yta så långt ögat kan nå. Men det är ju myggfritt i alla fall. Imorgon är det dock jag som ska införskaffa ett rejält regnställ och gummistövlar. Annars finns det risk att jag kan få äta upp orden "det finns inget dåligt väder, bara genomblöta Converse" som jag sa till en elev idag.
Jag såg att det vara några kreativa kids i Stockholm, som hade buggat lärarrummet på sin skola. Det gäller att hålla ordning på nycklarna. Och på tungan.
Imorgon ska jag gå på djurpark med hälften av ettorna. Andra halvan ska på ridskolan. Valet var rätt enkelt för mig.
Regnställ och gummistövlar. Det låter lite präktigt. :) Jag håller på genomblöta Converse...det gäller bara att ha flera par så ordnar sig det också.
SvaraRaderaRealisten: Haha! Präktig var ordet. :D
SvaraRaderaGe oss lite mer detaljer! Jag är sjukt nyfiken!
SvaraRaderaAlltid mer givande att jobba med människor. galet. Jag hade nog fått svårt i det valet. Jag gillar varken hästar eller djurparker. Visserligen djurparker pga etiska skäl och hästar pga egen rädsla. Haha, så jag hade väl fått jobba med min hästfobi kanske ;)
SvaraRaderaHuskatt: Om skolan? Hittills verkar det ungefär hur bra som helst. Kanske världens bästa jobb, till och med. :) Idag har jag t.ex. träffat mina släktingar schimpanserna. :D Men jag vågade inte gå in till boaormarna... :S
SvaraRaderaEmma: Förstår vad du menar. Det som dock talar för den djurpark som vi var på, Furuvik, är att de faktiskt jobbar mycket med att rädda den naturliga miljön i regnskogen för t.ex. silkesapor och orangutanger.
Hm...vilken skola jobbar du på...? Kan du inte vara här kaj du maila mig =)
SvaraRaderaSus: Den heter Realgymnasiet, och är en Naturbruksskolan med inriktningarna Hästhållning, djurvård, hund och äventyrsturism.
SvaraRaderaMä! Där var vi på besök i våras..Är det vid...Öster? Ni som åker till Afrika?
SvaraRaderaMinstingen var sugen på det ett tag... Vi blev guidade av en man i Afrikaskjorta..
Är det där?
Eller var det praktiska vi besökte...
SvaraRaderaSus: Det var nog praktiska. Tror att de har någon "Wild life-grej". Vi håller till vid Centralplan, vid stationen. I samma hus som CC puben liksom.
SvaraRaderaHåll utkik efter en väldigt speciell fin underbar blivande elev i morgon...
SvaraRadera