fredag, juni 25, 2010

Mänskligt

Det är inte konstigt att det blir fel ibland. Mycket folk på caféet, stressigt och många som vill äta. Men om det är lite folk, rätt så lugnt och bara en som vill äta då... ja, det är klart att det fortfarande kan bli fel. Sånt som händer. 

Igår var jag på ett café inne i stan, och beställde en pasta med kyckling. Tiden går, maten lyser med sin frånvaro. Efter 40 minuter går jag in och frågar om den är på gång. Då ser personalen helt förvirrade ut. "Oj, jag ber om ursäkt - men jag har inte fått lappen från kassan" säger han som fixar med maten. Tur att jag var för hungrig för att bli upprörd. 

Efter nästan en timme kommer min mat. Jag kan bara gå till mig själv. Men hade jag haft ett matställe, och jag strulade till någons beställning, så hade jag tyckt att en kaffe efter maten hade kunnat vara ett lämpligt plåster på såret. 

Det enda som jag fick var ytterligare ett namn på ställen i Gävle som jag inte ska besöka något mer.

6 kommentarer:

  1. det är ju en självklarhet när man har med kunder/matgäster att göra. gör personalen fel mot kunden så ska ska kunden kompenseras!

    säääääg vilket ställe det var :)

    SvaraRadera
  2. Jennie: Haha, ska jag verkligen hänga ut dem? ;) Men det är klart - det var ju de som strulade. Det var Café Pazzo...

    SvaraRadera
  3. Dålig stil av dom men stort av dig att inte få ett brutalsläpp !

    SvaraRadera
  4. Huskatt: Hade jag bara varit lite mindre hungrig så hade jag nog orkat blir arg. Men nu var depåerna tömda...

    SvaraRadera
  5. haha, där sökte jag jobb, de hörde aldrig av sig. rätt åt dem.

    SvaraRadera
  6. Jennie: Han fick kanske inte din ansökan från kassan... :P

    SvaraRadera