söndag, maj 23, 2010

Sitta inne

Det var tur att jag försåg mig själv med frisk luft igår. För idag verkar det bli en riktig sitta inne-dag. Regnet öser ner ute. Det gör mig förvisso inte så mycket. Jag har ju ett val. Till exempel att spela Civ 3 och äta kakor. 

På tal om att sitta inne. Har det inte varit otroligt många mord i Sverige under maj månad? Senast i natt verkar det ha hänt något i Östersund. Trippelmordet i Härnösand, dubbelmord i Växjö och så har det väl varit saker i Stockholm, Karlstad och Skåne om jag inte minns fel. Dessvärre tycks jag ha blivit avtrubbad. För det mesta glider bara förbi i nyhetsorkanen. Men visst sjutton känns det läskigt. 

Och skiten finns i mitt eget kvarter med. Förvisso inga mord än. Men jag har tidigare berättat om gängbråk. I natt var det ett våldtäktsförsök. Tur att jag håller mig inne på nätterna och sover gott. Men visst blir man lite orolig.

6 kommentarer:

  1. Funderar på om det verkligen är fler brott som begås eller om de bara informerar mer om det nu för tiden.
    Så tänker jag.
    Spela spel och mumsa kakor, recept på en lyckad dag som borde toppas på med pizza och öl!
    SV: Den som letar kan säkert hitta många foton, NickeNyfiken där :D

    SvaraRadera
  2. Huskatt: Det ligger nog mycket i det med. Klart att folk mördades förr med. Men jag tänkte att det hade ökat bara de senaste månaderna till och med. Men kanske blir en spinn off även där.

    Får väl se hur det blir med pizza och öl. Jag har varit rätt syndig i helgen, så riskakor och Loka ligger nog närmare tillhands. Rent samvetsmässigt i alla fall :D

    SvaraRadera
  3. det jag tycker är läskigt också är att verkar bli vanligare att ungdomar har ihjäl varandra? :o

    det är liksom inte uppgörelser i undre världen, eller två fyllon som slår ihjäl varandra, eller nåt sånt.. det har varit många 'vanliga' kids som mördat.. usch.

    SvaraRadera
  4. Jennie: Ja, helt galet. Och läskigt som fan. En 21-åring som blir trippelmördare liksom. En 15-åring som slår ihjäl en tjej för att hans svartsjuka tjej uppmanar honom till det... hur fan ska det gå liksom.

    SvaraRadera
  5. Ökad brottslighet är tyvärr en konsekvens av att vädret börjar bli bättre... så är det varje år. Allt från villainbrott till våldtäkter ökar i takt med temperaturen... man skulle ha stannat kvar i mörkaste norrland där solen aldrig lyser ;)

    SvaraRadera
  6. Micke: Så är det kanske. Jag borde se det som ett vårtecken med andra ord. :D
    (Jag har förresten styrt upp med MSN. Har du kvar samma som förr?)

    SvaraRadera