fredag, maj 21, 2010

Fredagsglädje!

Dra mig baklänges. Dra på trissor. Och så vidare. 

Idag fick jag ett väldigt välkommet telefonsamtal. Jag kan dock ha gjort bort mig lite när jag svarade. Telefonnumret i displayen började på 010. Och jag är så pass gammal att ett 010-nummer är lika med en tegelsten till NMT-telefon, så jag låter minst sagt skeptisk när jag svarar. Typ "vad är det för en skogstamejfan som ringer nu då?"

-Hallå det är Janne..? 
-Ja hej, jag heter yada-yada, och ringer från Arbetsförmedligen i Sandviken. 
(Fortfarande ingen pollett som trillar ner hos Heffler.)
-Ja hej...? 
-Du har sökt jobb hos.
-JA! Just det ja! Det stämmer. (En lättnad och glädje infinner sig.) 

Så efter att förvirringen hade lagt sig blev allt mycket enklare. Jag ska på intervju där nästa vecka. Det är för en jobbcoachtjänst, och jag tror att det skulle vara en grymt kul och intressant grej att hålla på med. Utbildningstimmarna på DHL har gett mig mersmak. 

Men jag får nog ta och se till att bli lite mer med i matchen innan jag åker dit. Speciellt gällande telefonnummer.

1 kommentar: