onsdag, januari 13, 2010

Bulle i ugnen

Idag fick jag en snilleblixt. (Tror jag.) Jag har fått för mig att jag ska testa att baka bröd. Det är också en sån där sak som jag inte har gjort i hela mitt snart 32-åriga liv. Så jag känner att jag skulle behöva lite tips från er som läser här. Har ni något schyst recept? Det ska främst vara enkelt. Gärna gott. Ingen surdegslimpa. Jag tänker mig även att jag ska slippa skaffa formar. Så typ tekakaor formmässigt vore något. Jag googlade runt lite, och det känns som en djungel. Dessutom säger ju så klart alla receptsidor att deras bröd är bäst. Så därför känns det som ni - mina kära läsare - är pålitligare. Idag är det tjugondag Knut, så nu är det dags att plocka ner julen. Får väl se om jag orkar packa ner min julstjärna och de fyra julgranskulorna. Men stjärnan är släckt i alla fall. En sak som är riktigt bra med att julen är slut, är att de rear ut peppisar på Konsum. Tio kronor för en burk som för en vecka sen kostade 30 kronor. Jag är nöjd.

1 kommentar:

  1. i en blogg jag läser ibland så tjatas det väldigt om det här brödet. jag har aldrig provat själv, men det verkar vara gott och enkelt.
    :)
    http://miggsmiggs.blogg.se/2010/january/inlagg-677.html

    SvaraRadera