fredag, augusti 21, 2009

Att göra en pudel

Ännu en a mina gamla hjältar är i hetluften. Den här gången är det legendaren Håkan Mild. Han har blivit av med körkortet. Ja, inte vet jag. Men det känns som att många politiker och fackpampar har en del att lära av den gamle mittfältsdemonen. Kanske inte just vad gäller att köra för fort. Men hur man ska möta media, när de frontar en. "– Jag har inget att skylla på. Jag har kört för fort och det var dumt, säger Mild till GP. " Svårare än så behöver det inte vara. I min värld är det inte hellre så svårt. Idag var jag inne i stan och fikade med DM. (Ja, tjatar man så får man bli omnämnd i min blogg...) Det var som alltid lika trevligt. Alltid kul att få prata med någon som förstår vad man säger. Jag gjorde även ett försök att vara vardagshjälte. Det var en unge som slog omkull ett glas, så att det blev glas, vatten och is över halva golvet. Som den gentleman jag är hämtade jag servetter, för att bistå vid upptorkningen. Men jag hade missat det där med att glaset även gick sönder. Så jag gav fan i att vara gentleman, när det väl kom till kritan. För övrigt börjar min semester gå mot sitt slut. Helgen kommer att bestå av att döma amerikansk fotboll. Som vanligt så här års. Det blir match i Gävle på lördag, och i Uppsala på söndag. Men (förhoppningsvis) är det sista sucken nu. Vad jag vet är det mina två sista uppdrag för i år. Jaja, konstigare saker har ju hänt än att man blir uppringd kvällen före... Öka takten sista kvarten!

1 kommentar:

  1. Man kan aldrig, lr ska fördöma någon som gör en " PUDEL " det visar på ödmjukhet/mvh fr Per Larsson till alla som vill höra ;)

    SvaraRadera