torsdag, december 07, 2006

Långhelg!

Jag tog två semesterdagar som avslutning på den här veckan. Det sitter inte fel. Jag har kännt mig lite upp och ner i humöret ett tag nu. Så jag bedömer att ett par sovardagar kan styra upp tillvaron. Imorgon har jag dock tänkt att jag ska tvätta och städa lite. Men det kan ju vara ganska givande det med. Iallafall efteråt. Måste bara publicera en bild, som jag fick av min gode vän Micke. Det är lite klubben för inbördesbeundran, men ni som fattar drar garanterat på smilbanden.

Fugelsang ska äntligen få åka ut i rymden inatt. Fast det tror jag när han är där uppe. Vad är det nu? Har han väntat i femton år? Nåja, man ska ju sikta mot stjärnorna sägs det.

På lördag är det fest på gång. Det ska bli riktigt trevligt att härja loss lite igen. Det är visst jultema, med glögg och grejer. Men jag avstår glöggen. Det känns som att jag är den enda i hela Sverige som tycker att det smakar apa.

Fasen vilket skumt väder det är. Nu är det den sjunde december, och det regnar örn ute. Jag såg dessutom att de hade gått ut och varnat för pollen lagom till jul. Det känns ju sådär va... Tur att man inte är allergisk. Det skulle ju sitta fint med svullen näsa i julklapp.

Det har förresten tillkommit två saker på önskelista. Så jag presenterar nu en uppdaterad version. Med ranking den här gången.

  1. Skäggtrimmer
  2. Blender
  3. Sängkläder
  4. Träningskläder (Funkar med presentkort)
  5. Verktyg

Så där, Tomten - nu vet du vad du har att rätta dig efter. Nu är det bara att vänta.

Nu ska jag slappa i sann långhelgsanda, och kolla lite på handboll innan jag tar in skylten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar