söndag, september 24, 2006

Projekt: Traderarace

Okej, nu ska jag berätta om vad som är på gång. Jag och en kompis har fått en något tacky idé. Vi har gått på loppis, och investerat 55 kronor var. Nu har vi lagt ut våra "fynd" på Tradera, för att kolla vem som går med mest vinst. Låter det nördigt? Javisst är det så. Men vad fan, det bjuder vi på. Mina objekt är som följer: En fotbollsbok. Hur tänkte jag då? Ja, fotboll är ju aldrig fel alltså. Alltid någon som är lika tokig i sport som jag - så den kan nog inbringa någon krona. En samlartallrik från månlandningen. Denna var mitt första val. Kalla det ingivelse. Men jag visste direkt att det här var något att satsa på. Får väl se om en vecka om jag hade rätt... Två böcker av HC Andersen. Det här är en riktig darkhorse. Böckerna är utgivna 1950, och har säkert ett visst värde. Förhoppningsvis finns det två personer på Tradera som är övertygade om det, så att de kan bjuda över varandra... Let the game begin! Ni kommer att kunna följa racet mot ära på bloggen den närmaste tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar