torsdag, september 21, 2006

Öh ouh!

Jag måste skriva ett tredje inlägg idag. En rolig, för att inte säga smått historisk, händelse inträffade just i en konversation över MSN. En god vän skriver följade "jag försöker skriva ett ljud, det går inte så bra..." Okej, nu är hon onykter, tänkte jag. Men fortsättningen gjorde mig klokare. Jag citerar: "ok, ett ljud, ett uttryck när någon säger något som känns lite riskabelt eller så - som att ta hand om kårens ekonomi när man spekulerar på börsen. Då kan jag svara typ ojoj fast ett annat uttryck som jag inte kan stava till, förmodligen för att det inte går... hänger du med?" Helt plötsligt var det ju uppenbart vad hon menade. Eller hur? Efter många konstiga läten framför två datorer - en i stockholmstrakten och en på Nydalavägen i Växjö - enades vi om att den korrekta stavningen på detta ljud torde vara "öh ouh". Så nu vet ni. Det är officiellt. Horrace Engdahl blir underrättad under morgondagen. Öh ouh, tiden går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar